Jak regenerujemy

Regeneracja turbosprężarek rozpoczyna się od dokładnego rozpoznania i znalezienia wszystkich uszkodzeń mechanicznych oraz określenie jej stanu technicznego, następnie całą turbosprężarke rozbiera się na poszczególne części.W kolejnym kroku dokonuje się szereg pomiarów oraz sprawdzenie elementów wirujących. Sprawne podzespoły są oczyszczane, uszkodzone zastępuje się nowymi elementami. Za każdym razem dokonuje się wymiany łożyska wirnika oraz wszystkich elementów odpowiedzialnych za uszczelnienie turbosprężarki.Następnie zespół rdzenia oraz szczelność całego układu i nowo założonych uszczelek zostaje poddany wyważeniu dynamicznemu (aby wyeliminować wszelakie drgania i opory). W czasie testów zespół wirujący jest rozpędzany do 40 tysięcy obrotów, a następnie do 250 tysięcy na minutę.

Odpowiednie doważenie układu wirującego potwierdzone jest protokołem drukowanym po zakończeniu tego procesu.Kolejny, ostatni etap regeneracji turbosprężarki polega na montażu pozostałych elementów oraz odpowiednim wysterowaniu układu regulacji ciśnienia doładowania (zaworu upustowego lub układu zmiennej geometrii). Występuje wiele prostych modeli turbosprężarek, które nie mają układu zmiany geometrii i ich łopatki są nieruchome. Po tym ostatnim procesie urządzenie jest już zregenerowane i sprawne.